Dracolian
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.
Dracolian

Een gloednieuwe TovenaarsRPG.
 
IndexPortalZoekenLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenVIP

 

 Les 2: De Pendel

Ga naar beneden 
AuteurBericht
Glass
Admin
Glass


Aantal berichten : 93
Leeftijd : 30
Sikkels : 400
Health points :
Les 2: De Pendel Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Les 2: De Pendel Right_bar_bleue

Experience Points :
Les 2: De Pendel Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Les 2: De Pendel Right_bar_bleue

Registration date : 01-03-08

Karakter profiel
Profiel: Naam:Glass leeftijd:14

Les 2: De Pendel Empty
BerichtOnderwerp: Les 2: De Pendel   Les 2: De Pendel Emptyza maa 22, 2008 5:34 pm

Welkom klas, terug bij een nieuwe kijk op de toekomst. Zoals ik al eerder heb gezegd zullen we vandaag de toekomst voorspellen aan de hand van een Pendel.
Nu gaan we pas echt beginnen.

Het lessenschema gaat als volgt:
1.Wat is een pendel?
2.Hoe maak je een pendel?
3.Geschiedenis van de Pendel.
4.Pendelen.



1.Wat is een pendel?
Wel een pendel is een klein voorwerpje waarmee je de toekomst kan voorspellen. Met pendelen bedoelt men het beantwoorden van (levens)vragen met behulp van een pendel.


Hoe ziet een pendel er nu uit?
Wel een pendel ziet er vaak uit als een druppelvormig metalen, glazen of houten voorwerp aan een draad of kettinkje.

Maar Pendelen is niet alleen iets om (levens)vragen mee te beantwoorden. Je kunt er ook energieën mee bespeuren. Vroeger werd de pendel vaak gebruikt om demonen of slechte tovenaars/heksen mee op te speuren. Dit kon je doen door je pendel over een kaart te laten gaan. De pendel viel dan met z'n punt op de plaats waar de persoon zich bevond.

Je kon er ook mensen mee opspeuren. Mensen waarmee je een dichte band hebt. Dus niet jij en ik, tenzij je m'n dochter/zoon was dan wel. Als je een persoon wou opsporen moest je er zeer hard aan denken, en dan viel de pendel waar z'n levensenergie was. Zo vond je de persoon.

Maar sinds 1987 heeft het Ministerie dit verboden, omdat veel misdadigers er gebruik van maakten om hun slachtoffer te vinden.


2.Hoe maak je een pendel?
Wel een pendel kan veel zijn. Zolang jij het vindt dat het goed is. Maar zoals een toverstok zal de pendel jouw vinden. Je kunt eeuwen wachten tot je je pendel vindt of je kunt elk steentje opnemen in de hoop dat hij je pendel is. Maar hoe weet je nu dat dit jouw pendel dan wordt?
Wel zoals een toverstok zal er dan energie door je vloeien.

Je kan dit ook op een andere manier doen.
Nu zullen we een valse pendel maken, die werkt ook maar uiteindelijk is je levenspendel toch de beste.
Benodigdheden:
Een zeer lang touw, een druppelvormig houtblokje(die liggen vooraan de klas). En een schaar.
Je pendel moet max.15 gram zijn, anders wordt de kracht beïnvloedt.
Een pendel maken is zeer eenvoudig.
Het enigste dat je moet doen is het touwtje rond je pendel binden. Maar zoals je kan zien heeft jullie pendel een gaatje, steek daar je touw in en maak een knoop.


3.Geschiedenis van de pendel
Wel in 140 (na Christus) verdwaalde Jonathan P.Endel in het amazonewoud. Het woud was zo groot dat hij z'n weg niet meer vond. In die tijd bestonden de meeste spreuken nog niet en kon hij z'n weg niet terug vinden. Maar Jonathan P.Endel kreeg een droom, een droom van een druppelvormige steen die z'n weg zou leidden.

Na lang zoeken vond hij de steen. Hij maakte er een touwtje aan(uit grassprietjes gemaakt) en schreef met een stok Ja en Nee in het gras. Hij ging over Ja en dat maakte een cirkelvormige beweging, bij Nee ging de pendel heen en weer. Toen hij een vraag stelde bewoog de pendel . Dit deed hij steeds tot hij uit het bos was. Hij vertelde het aan de raad der Ouderen(want toen bestond het ministerie nog niet).

Maar toen hij de vraag stelde. Zal ik dit jaar nog sterven?Wel die vraag was fataal. De dag daarop stierf hij, de pendel had gelijk, maar Jonathan P.Endel stierf uit angst om te sterven.



4.Pendelen.
We komen aan het laatste deel van de les. Ik zal jullie uitleggen hoe je moet pendelen.
Neem allemaal een groot perkament en scheur het in tweeën. Als dat gebeurt is schrijf je op een stukje van het gescheurd perkament Ja en op het andere Nee.
Nu ga je met je pendel boven Ja. Dan vraag je"Hoe pendel ik voor Ja?"na een minuut of 2 zal hij het tonen. Lukt het niet? Snij dan een stuk van je touw af(daarom moest je ene lang touw gebruiken). Zodra het lukt doe je hetzelfde maar voor Nee. Dan kan je een vraag stellen. Zodra de vraag is gesteld moet je wat geduld hebben, na een tiental seconden zou hij de beweging moetne maken
.

Maar hoe wordt je nu beter in pendelen. Wel er zijn 4 titels.
Beginner
gevorderd
meester
Expert.
Hoe meer je oefent met pendelen hoe beter je in wordt. Meesters kunnen zelfs al pendelen maar dan met woorden(dus hoe noemt m'n katje, dan duidt de pendel de letters aan). Maar dit is voor binnen een paar jaar. Stel wel eerst wat vragen waarop je het antwoord al kent. Zoals heb ik een hondje?


Huiswerk
Vraag1:
Hoe heet de maker van de pendel en wanneer maakte hij de pendel? /2

Vraag2:
Wat(van pendelen) is er afgeschaft?(dnek hierbij goed na) /1

Vraag3:
Welke titels bestaan er? /1

Vraag4:Wat is een pendel en hoe ziet het eruit? /3

Bonusvraagje:
Vertel me hier in min.40 woorden hoe de les ging. Of je veel moeite hebt gehad?Welke vragen je hebt gesteld. /2
Terug naar boven Ga naar beneden
https://dracolian.aforumfree.com
 
Les 2: De Pendel
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dracolian :: Wicca-
Ga naar: