Dracolian

Een gloednieuwe TovenaarsRPG.

IndexPortalFAQZoekenRegistrerenGebruikerslijstGebruikersgroepenInloggenVIP

Deel | 

[Les 5] Protego

Ga naar beneden 
AuteurBericht
iRoy
5dejaars

Man
Aantal berichten : 109
Leeftijd : 24
Sikkels : -2143
Health points :
100 / 100100 / 100

Experience Points :
0 / 1000 / 100

Registration date : 18-03-08

Karakter profiel
Profiel: iRoy

BerichtOnderwerp: [Les 5] Protego   do maa 20, 2008 11:12 pm

Goedemiddag jongens en meiden,
Ik zie dat de meesten van jullie op de hoogte waren van het nieuwe lesrooster?
Voorheen was de Duelleerclub namelijk op het 4e uur, en nu is dat verplaatst naar het 1e uur.
Ik zie dat iedereen er is, behalve... eens kijken... Ilona? Weet iemand waar Ilona is?
Niemand? Nou, misschien komt ze dan iets later.

Precies op dat moment gaat de deur open

Ha, Ilona!
Je bent te laat, heb je een goede smoes bedacht?
"We hebben een nieuw rooster, en ik stond bij Astronomie, maar proffesor Jarno vertelde me dat het rooster veranderd was"
Ja, ik hoorde ook gisteravond pas dat er een nieuw rooster was. Ik schrijf je deze keer niet op, jij kon er ook niets aan doen.

Ok, laten we dan nu beginnen met de les!
We gaan vandaag de spreuk Protego leren. Weet iemand wat die spreuk inhoudt? Niemand? Dat verwachtte ik al.
Nou, Protego is dus een schildspreuk. Dat houdt in, dat je met deze spreuk een schild oproept die de spreuk weerkaatst.

Zoals altijd beginnen we met de uitspraak van deze spreuk, al lijkt mij die niet zo moeilijk.
Zeg mij maar na:
"Pro-tee-go!", Ok en nog een keer: "Pro-tee-go!".
De laatste keer, en nu alsof je het echt meent: "Pro-tee-go!"

Zo, heeft niemand meer moeite met het uitspreken van deze spreuk?

Ok. Dan deel ik nu de blaad-
"jes uit met het teken van Protego" klonk het uit te klas.
Er werd gelachen. Professor de Smet was niet boos, hij toverde zelf ook een glimlach tevoorschijn.

Als iemand mij nog wel onderbreken heb je nu de kans... niemand? Mooi dan gaan we door met de les.
Ik deel dus de blaadjes uit, en jullie weten denk ik wel wat jullie moeten doen.
Voor degene die het nog niet weten, jullie moeten het teken van de spreuk gaan oefenen, maar niet de spreuk uitspreken!

Even later

Ok, ik neem aan dat iedereen het nu wel kent.
Als iemand het nog niet kent moet je snel nog even oefenen want we gaan zo verder.
Ik wil dat jullie in de oefen-opstelling gaan staan, net zoals vorige les.
Voor wie het vergeten is:

voorbeeld schreef:
. . . . . . . . . .

. . . . . . . . . .

Tussen jou en degene naast je moet ongeveer 2 meter ruimte zitten, en tussen jou en degene tegenover je ongeveer 5 meter.
Nu Ilona er weer is hebben we weer een even aantal leerlingen. Hebben jullie allemaal tweetallen gevormd?
Ok, de groep aan deze kant probeert de ander te beheksen met Mummelwummel en de ander probeert die dan te weerkaatsen.
Om te kijken of het heeft gewerkt spreekt de brabbelaar de Rictusempra spreuk uit en dan draaien jullie de rollen om.
Ik schrijf het huiswerk op het bord, als jullie klaar zijn met oefenen kunnen jullie het huiswerk overnemen en zonodig alvast beginnen.

Huiswerk
1.) Wat doet de spreuk Protego?

2.) Wat is de juiste uitspraak van deze spreuk?

3.) Beschrijf hoe het rollenspel verliep (minstens 40 woorden)

[Les 5] Protego
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Dracolian :: Duelleerclub-
Ga naar: